לוגו ספורטין
Ios Bar Crawl

תשובות לשאלות הכי נפוצות בסטודיו ספורטין


שאלות ותשובות

שאלה: מהם יתרונות הפילאטיס לעומת שיטות אימון אחרות?

תשובה: בהיותו עיסוק ספורטיבי מבוקר ומקצועי, הפילאטיס תורם באופן ישיר לבריאות האישית שלנו. אך מעבר לכך, לפילאטיס יש יתרונות ייחודיים רבים: דגש על שילוב בין חיזוק הכח ופיתוח גמישות הגוף, סיכוי נמוך לפציעות, יכולת לבצע אימון מותאם אישית ובמקרים רבים, הקלה משמעותית על כאבי גב.

שאלה: האם הפילאטיס זה בעצם יוגה?

תשובה: לא, בהחלט לא. למרות שיש קווי דימיון בין שתי שיטות האימון, הפילאטיס שונה מיוגה. נכון, שתי השיטות משפרות את יכולת התנועה של הגוף. אבל להבדיל מיוגה שבה עוברים ממצב סטאטי אחד למצב סטטי אחר, בפילאטיס התנועות הן מתמשכות, דינמיות יותר וסיסטמטיות יותר. כמו כן, הפילאטיס עושה שימוש באמצעי עזר כמו קפיצים ומיטות נעות.

שאלה: אני סובל מכאבי גב. האם רצוי לעשות אימוני פילאטיס?

תשובה: בהחלט כן. אימוני הפילאטיס בסטודיו ספורטין מותאמים אישית בהתאם ליכולת המתאמן/ה ולמצבו/ה הבריאותי. לפיכך, לא רק שלא ייגרם נזק כתוצאה מהאימון, אלא שבמקרים רבים הכאב עשוי להחלש. צוות המדריכים המקצועי של ספורטין מנוסה מאוד ויודע כיצד לעבוד נכון עם מתאמנים שסובלים מכאבי גב. הם יקפידו על ביצוע נכון של התרגילים ויעלו את רמת הקושי לאט ובהדרגה.

שאלה: מהו הגיל המומלץ להתחיל להתאמן בשיטת פילאטיס והאם יש גיל מקסימום?

תשובה: שיטת הפילאטיס מומלצת לכל גיל. עבור ילדים קטנים העוסקים בפילאטיס זה חשוב גם גופנית וגם חינוכית. זה מעודד את הילד לפעילות, מפתח יכולות ומאזן נטיה לאכילת יתר. עבור האוכלוסיה המבוגרת - אין מצב שאת או אתה מבוגרים מידי בכדי לעסוק בפילאטיס. ההפך הוא הנכון. מאחר והשיטה נועדה בראש ובראשונה לשפר את גמישות הגוף ואת יכולת התנועה, זה רק יכול להיטיב עם האוכלוסיה המבוגרת. חיזוק המפרקים והשרירים הוא חיוני ומעכב את תהליך ההזדקנות.

שאלה: באיזו תדירות מומלץ לעסוק בפילאטיס?

תשובה: ברור שלתרגילי פילאטיס על בסיס יומי תהיה ההשפעה החזקה והניכרת ביותר. אלא שבד"כ זה לא דבר ישים והשאלה היא בעצם - מהי התדירות המינימלית בה אפשר להתאמן ועדיין להרגיש תוצאות? אמנם התשובות עשויות להיות שונות לגבי מתאמנים שונים, הכלל הוא ששניים עד שלושה אימונים בשבוע הוא המינימום ההכרחי כדי להרגיש את השפעת האימון. לאחר כעשרה שיעורים המתאמנים ירגיש בהבדל ויבחין בהשפעת האימונים. אך מעבר למספר האימונים השבועיים, הגורם היותר חשוב הוא ההתמדה. רצף האימונים הוא קריטי. הפסקות ארוכות בין אימונים יורידו משמעותית את אפקט האימון.

שאלה: מה לובשים לאימון פילאטיס?

תשובה: ג'וזף פילטיס תמיד המליץ ללבוש את המינימום האפשרי, וללבוש בגדי אימון נוחים. בגדים נוחים וצמודים יאפשרו למתאמנים לבחון את תנועות הגוף והשרירים בזמן התרגילים.

שאלה: אם אני עוסק בפילאטיס, האם יש צורך בעוד פעילות?

תשובה: לא חובה, אבל כדאי. הפילאטיס עובד בעיקר על מערכת השרירים בצורה אנרובית. לפיכך, שילוב עם סוגים שונים של פעילות אירובית כמו ריצה או שחיה הוא מומלץ מאוד. ענת עצמה עושה זאת בהצלחה וכבר סיימה שני מרתונים!

שאלה: האם אימוני הפילאטיס יכולים להוריד משקל?

תשובה: כפי שכולנו כבר יודעים, הורדת משקל פירושה שאנחנו מאבדים יותר קלוריות מאשר אנחנו צורכים. לפיכך ברור שבמקרים של אכילה מופרזת ובלתי מבוקרת הפילאטיס לא יגרום לירידה במשקל. מאידך, אין ספק שפעילות פילאטיס מתמשכת תגרום באופן טבעי לזירוז שריפת קלוריות. יותר מזה, מהרגע שתוצאות האימון ניכרות על הגוף, המוטיבציה לשפר יכולות ולהחמיר את הבקרה על הכנסת הקלוריות גוברת במידה ניכרת ואיתה הירידה במשקל.

שאלה: כהאם אפשר לעסוק בפילאטיס במהלך הריון?

תשובה: פעילות מתונה ומבוקרת במהלך ההריון היא בהחלט מומלצת. ברור שההחלטה צריכה להיות מתואמת עם הרופא המטפל מאחר ויש להתחשב במצב הרפואי הספציפי ובשלבי ההריון. אבל ככלל, אם אין מגבלות בריאותיות, אישה בהריון צריכה לשמור על כושר גופני סביר ועל גמישות הגוף.

שאלה: האם אימוני הפילאטיס נועדו בעיקר לנשים?

תשובה: ג'וזף פילאטיס היה גבר והשיטה שלו פותחה עבור רקדני ורקדניות באלט. כך שאין העדפה מינית לשיטת אימון זו. יתרה מכך, מאחר והשיטה משלבת כח וגמישות, היא מומלצת במיוחד לגברים, משום שבד"כ גופם פחות גמיש משל נשים.

שאלה: האם צריך להביא אמצעי עזר כלשהם לאימונים?

תשובה: לא, אין צורך להביא כלום, פרט למגבת אישית.

שאלה: האם אני חייב/ת להגיע בזמנים קבועים כדי להשתתף באימון?

תשובה: לא, לוח הזמנים הוא גמיש ומותאם להעדפותיהם האישיות של כל מתאמן או מתאמנת.

שאלה: איך אדע אם אימוני הפילאטיס מתאימים לי?

תשובה: הדרך הטובה ביותר היא לתאם שיעור נסיון עם ענת. במהלך השיעור תוכל/י להתרשם משיטת האימון, מרמת ההדרכה, מהסטודיו עצמו והכי חשוב - מהאווירה המשפחתית.

אימוני פילאטיס בספורטין
שיטת פילאטיס בספורטין
פילאטיס במכון ספורטין

סטודיו ספורטין בהנהלת ענת סולומון. כל הזכויות שמורות. טבנקין 10 ת"א טל' 0505750613